TÜSİAD Deloitte Digital İş Birliği ile Hazırlanan 'eTicaret Raporu' Tanıtıldı
TÜSİAD Dijital Türkiye Yuvarlak Masası bünyesindeki eTicaret Çalışma Grubu faaliyetleri çerçevesinde, TÜSİAD - Deloitte Digital iş birliği ile hazırlanan 'E-ticaretin Öne Çıkan Başarısı, Tüketici Davranışlarında Değişim ve Dijitalleşme 2022' raporunun bulguları, 8 Şubat 2022 tarihinde düzenlenen çevrimiçi toplantıda açıklandı.
Etkinliğin açılış konuşmalarını Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Simone Kaslowski ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Serkan Sevim yaptı.
Konuşmasında dijital ekonominin önemli bir boyutunu e-ticaretin oluşturduğunu hatırlatan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Simone Kaslowski sözlerine şöyle devam etti: “Son 2 yıl, pandemi şartlarıyla hizmet sektörünün yeniden şekillendiği ve e-ticaretin de çok hızla büyüdüğü; şirketlerin her gün yeni çözümler üreterek yeni stratejiler geliştirdiği bir dönem oldu. Yüzde 70'i geçen bireysel internet penetrasyonu, mobil geniş bant aboneliklerindeki artış ve coğrafi konumun getirdiği bölgesel olabilme avantajımız e-ticarette ulusal ve uluslararası anlamda önümüzü açan belli başlı unsurları oluşturuyor. Bu çerçevede, e-ticaret ile ilgili atacağımız adımlarda amacımız, marka ve ürünlerimizin dünya çapında bilinirliğini, pazar payını ve e-ihracatını artırmak olmalı.”
TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Serkan Sevim ise konuşmasında “Sektörün sahip olduğu potansiyeli göz önüne aldığımızda, e-ticaret gerek küresel ticaret hacmi gerek yarattığı katma değer ve erişilen yeni pazarlar sayesinde dijital ekonominin önemli bir unsurunu oluşturuyor. Bununla beraber uzaktan çalışma ve uzaktan ticaret ile gelir dağılımı tüm Anadolu'ya yayılıyor, coğrafyadan bağımsız olarak gelir adaleti sağlanıyor” dedi. Sevim konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Veri merkezlerine ve bulut bilişim gibi altyapılara gerekli yatırımlarının yapılması ve bu alanda ihtiyaç duyulan yetkin insan kaynağının yetiştirilmesi önem kazanıyor. Güvenli, hızlı, kesintisiz ve dolayısı ile yüksek kaliteli dijital altyapı ihtiyacı artıyor.”
İçeriğinde dünyada ve Türkiye'de e-ticaretin gelişimi ve yakın dönem gelişmeleri ile küresel ekonomik trendler ve e-ihracat gibi güncel başlıklar üzerine değerlendirmelerin de bulunduğu raporun tanıtım sunumunu Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl yaptı.
TÜSİAD – Deloitte Digital “E-ticaretin Öne Çıkan Başarısı, Tüketici Davranışlarında Değişim ve Dijitalleşme 2022” raporu https://www.eticaretraporu.org/ bağlantısından indirilebilir.