ASD'den Açıkta Satılan Gıdalarla İlgili Önemli Uyarı - Basın Bülteni
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD), gıda ve içecek ürünlerinin mutlaka ambalajlı satılması gereğine dikkat çekerken, açıkta satılan ürünlere karşı tüketicileri uyardı. Türkiye'de halen pek çok gıda maddesinin ambalajlı satılmadığını, buna karşılık gelişmiş ülkelerde ise neredeyse ambalajsız ürün bulmanın mümkün olmadığını belirten ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, "Gıda güvenliğini ve hijyeni hiçe sayan ortamlarda üretimi yapılıp açıkta satılan gıdalar ciddi tehlikeler yaratıyor. İsrafın önlenmesi ve hijyenin sağlanması için açıkta satılan gıda maddelerinin mutlaka ambalajlı satılması gerekiyor." dedi.
Tüketicilerin sağlıklı gıdaya ulaşması amacıyla 27 yıldır faaliyet gösteren Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD), bakliyat, et, peynir, tavuk, ayran, meyve suyu ve süt gibi sofralarda en çok tüketilen gıda ve içecek maddelerindeki tercihlerden dolayı ortaya çıkabilecek tehlikelere dikkat çekti.
ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, Türkiye'de halen pek çok gıda maddesinin ambalajlı satılmadığını, buna karşılık gelişmiş ülkelerde ise neredeyse ambalajsız ürün bulmanın mümkün olmadığını belirtti. İsrafın önlenmesi ve hijyenin sağlanması için açıkta satılan gıda maddelerinin mutlaka ambalajlı satılması gerektiğine işaret eden Zeki Sarıbekir, "Gıda güvenliğini ve hijyeni hiçe sayan ortamlarda üretimi yapılıp, açıkta satılan gıdalar ciddi tehlikeler yaratıyor. Doğru ambalajlar aynı zamanda tüketicilere verilen değerin bir göstergesi. Bir gıda veya içeceği katkısız piyasaya sürmenin tek yolu, rijit veya çok katlı esnek ambalajlarla mümkündür." dedi.
"AMBALAJLI GIDALAR İNSAN ÖMRÜ ORTALAMASINI UZATTI”
Gıda ambalajı üretiminde hijyenin esas olduğunu belirten Zeki Sarıbekir, ambalajlı gıda ve içeceklerin tüketiciye "el değmeden” hijyenik ortamda hazırlanıp ulaştırıldığını belirtti. Zeki Sarıbekir, ambalajların yaş meyve-sebzelerin de tarladan sofraya güvenilir gıda zinciriyle taşınmasını sağlayarak bu sektörde israfın önlendiğinin altını çizdi."İnsan ömrü ortalamasındaki artış, ambalajlı gıda tüketimdeki artışa paralel gelişiyor." diyen Zeki Sarıbekir, sözlerine şöyle devam etti: "Bundan 150 yıl önce insanlar temiz su, içecek, gıda, ilaç ve temel ihtiyaç maddelerine kolay ulaşamıyordu. ASD olarak geçen süre içerisinde gıda ve içeceklerin ambalaja girmesiyle insan ömrü ortalamasının uzamış olduğuna inanıyoruz. Her zaman söylediğimiz gibi satın aldığınız ürünün ambalajı, onun güvencesidir ve her ürün ambalaja girmeli. Ambalajın üzerindeki etikette içerdiği ürünün besin değeri, ürünün miktarı, son tüketim tarihi, üretici adres bilgileri; yani ürünün muhteviyatı ve nerede ve kim tarafından üretildiğini içeren tüm bilgiler bulunur. Sağlık için etiketinde doğru bilgiler olan ambalajlı gıda ve içecekler tercih edilmelidir. Tüketicilerimizin bu konuda duyarlı ve bilinçli olması gerekiyor.” dedi.
"AMBALAJ ÜRÜN MALİYETİNİ ARTTIRMAZ, DÜŞÜRÜR”
Zeki Sarıbekir hızlı tüketim ürünlerinde ambalajın toplam maliyet içerisindeki payının yüzde 3 ila 5 arasında değiştiğini belirterek, "Ambalaj kullanıcılarından bazıları ambalajı önemli bir maliyet unsuru olarak görüyor. Oysaki ambalaj ürün kaybını en aza indirdiği için maliyetten tasarrufu sağlıyor. Ambalaj ürünün maliyetini artırmaz, düşürür.” ifadelerini kullandı.
"ÇEVREYİ AMBALAJ KİRLETMEZ, ÇEVREYİ İNSAN KİRLETİR”
Ambalajın çevreyi kirlettiği yönündeki yanlış algıya da değinen Zeki Sarıbekir, "Çevreyi ambalaj kirletmez, çevreyi insan kirletir. Türkiye'de geri dönüşümün ileri seviyelere çıkarılması ve modern ülkelerde olduğu gibi tüketicileri bilgilendirmek ve onların geri dönüşüme katkıda bulunmalarını sağlamak için hedeflerimizi yüksek tutmamız gerekiyor. Ambalaj olmadan ürün satılamaz, sevk edilemez. Ambalajların yarattığı katma değerle sektörümüz ülkemizin cari açığına pozitif katkıda bulunan ender sektörler arasında yer alıyor. Ülkemizin büyüyen ekonomisine önemli katkı yapan sektörlerden birisi de ambalaj sektörü. Tüm ambalajlar geri dönüştürülebilir ve ambalaj atığının geri dönüşümüyle de ülkemiz ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Bu sebeple geri dönüşümün iyileştirilerek artırılmasına yönelik yeni hedeflerle geleceğimizi planlamalıyız. Türkiye Cumhuriyeti'mizin 100. kuruluş yılını kutlayacağımız 2023 yılı ihracat hedefimiz ile dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer alma ülke hedefimize ancak böyle ulaşabiliriz.” dedi.
Saygılarımızla,
Ambalaj Sanayicileri Derneği
Diğer Haberler
Türkiye ambalajın stratejik merkezi oldu, 4 günde 140 ülkeyi ağırladı
Öğrencilerin ambalaj tasarımları yarıştı, kazananlar Türkiye'yi temsil edecek
30. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı Kapılarını Açtı
Ambalaj sektörü dev buluşmaya hazırlanıyor, 130 ülkeden 80 bin kişi İstanbul'da buluşacak
Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı 30. yaşında
Ambalaj sektörü gücünü koruyor, dış ticaret fazlası giderek artıyor
Haberin Devamı
ASD Üyesi 33 Firma Türkiye'nin Devleri Listesinde
Haberin Devamı
AsiaStar 2025 Başvuruları Başladı
Haberin Devamı
Ambalaj Ay Yıldızları 2024 Ödüllü Tasarımlar İçin WorldStar 2026 Başvuruları Başladı
Haberin Devamı
Ambalaj Sektörü İSO 500'e 28 Firma ile Girdi, Satışlar Yüzde 50 Arttı
Haberin Devamı
ASD ve ClimeCo Türkiye Arasında Sürdürülebilirlik Odaklı Stratejik İş Birliği
Haberin Devamı
Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nda 18 finalist belli oldu
Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması 2025 başvuruları başladı
Ambalajda dış ticaret fazlası artıyor, sektör 2025'e daha umutlu bakıyor
Türkiye, en çok ödül kazanan ülke oldu!
Türkiye 'ambalajın yıldızı' oldu, dünyada ilk beşe girdi
Haberin Devamı
Ambalaj Sanayicileri Derneği ile Enerjisa Üretim Markası QuickCarbon Arasında İş Birliği Protokolü İmzalandı
Ambalajda 10 milyar dolar hedefi yakın pazarlarla gelecek
Haberin Devamı
Avrasya Ambalaj Fuarı ziyaretçi rekoru ile kapandı