Türk Ambalaj Şirketleri Almanya'ya Çıkarma Yapacak -Basın Bülteni
Türkiye Ambalaj Sektörü İhracat Rakamlarıyla Başarısını Ortaya Koyarken, Mayıs Ayında Almanya'da Gerçekleşecek Dünyanın En Büyük ve Kapsamlı Ambalaj Fuarında Gücünü Göstermeye Hazırlanıyor.
2016 yılını başarılı bir şekilde geçiren ambalaj sektörü 2017 yılına da hız kesmeden devam ediyor. Üç yılda bir Almanya'nın Düsseldorf kentinde yapılan ve ambalaj sektörünün en büyük fuarı olan Interpack Fuarı'na Türkiye'nin önde gelen ambalaj firmaları katılarak sektörün gücünü Dünyaya göstermeye hazırlanıyor. Interpack'ta Türkiye'den 190 firmanın stant açması beklenirken bu firmaların 55'i ise Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) üyesi olarak fuarda yer alacak. Türkiye, bu yıl Interpack'a katılan ülkeler arasında dördüncü sırada yer alıyor.
Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmayı, sektöre kimlik kazandırmayı, ulusal ve uluslararası platformlarda sektörün temsil edilmesini sağlamayı hedefleyen ASD, bir yandan sektörün küresel pazarlarda rekabet gücünü artırmak amacıyla projeler geliştirirken diğer taraftan sektörün uluslar arası pazarlardan pay alması amacıyla global pazarlardaki temaslarını sürdürüyor. Bu kapsamda Interpack Fuarı'nda ASD ve Reed Tüyap tarafından her sene düzenlenen Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı'nın tanıtımı da yapılacak. Avrasya Ambalaj Fuarı, geçtiğimiz yıl büyüme rakamlarıyla Avrupalı rakip fuarları geride bırakmıştı.
Ambalaj Sektörü Cari Açığa Pozitif Katkı Vermeye Devam Ediyor
2016 yılını başarılı bir şekilde geçiren ambalaj sektörü, büyümesini sürdürdü. Geçtiğimiz ay ASD tarafından açıklanan rakamlara göre, bir önceki yıla oranla Türkiye'nin ambalaj ihracatı 2016 yılında miktar olarak yüzde 13, değer olarak yüzde 3 oranında artış gösterdi. Ambalaj sektörü 2016 yılında 1,9 milyon ton ambalaj ihracatı gerçekleştirdi ve 3,8 milyar dolarlık ihracat geliri elde etti. Sektörün ihracatındaki artışın yanı sıra ambalaj sektörü ithalatına ödenen miktar da yüzde 1 azaldı. 2016'da ambalaj sanayicileri Türkiye ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan dış ticaret açığının kapanmasına sağladıkları katkıyı artırarak sürdürdü; sektörün dış ticaret fazlası 647 milyon dolar oldu. Bununla birlikte sektör 2016'da yaklaşık 2 USD/kg ihracat birim fiyatı ile Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans gerçekleştirdi. Böylece ambalaj sektörü cari açığa pozitif katkı yapmaya devam etti.