ASD Başkanı Zeki Sarıbekir: İhracat Seferberliğinin Tam Zamanı - Basın Bülteni
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, sektörün bu yılın ilk 10 ayında 5,3 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Zeki Sarıbekir, “Mevcut dönemde dünyada yaşanan kur enflasyonu üreticilere sıkıntı yaşatsa da ihracata daha fazla ağırlık vermeliyiz ve ham maddeye yatırım yapmalıyız” dedi.
2021'in ilk 10 ayında 2,5 milyon ton ve 5 milyar 300 milyon dolar ihracat gerçekleştiren ambalaj sektörü ekim sonu itibariyle 2,3 milyar dolar dış ticaret fazlası verdi. Sektörün çatı STK'si Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD), 2021 yılını değerlendirdi. ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, pandemi ile birlikte kişi başı ambalaj tüketiminin arttığını ifade etti. Ambalajın ürün toplam maliyeti içerisindeki payının ise yüzde 3 ile yüzde 5 arasında yer aldığını söyledi.
“HAM MADDEYE YATIRIM YAPMALIYIZ”
Kurlardaki dalgalanmaların dövizle alıp TL ile satan üreticileri zora soktuğunu söyleyen Zeki Sarıbekir, “Dünyadaki ham madde enflasyonu ve kur dalgalanmaları bizlere problem yaşatıyor. İç piyasaya üretim yapıp sıkıntı yaşayanlara hep 'ihracat, ihracat, ihracat' dedim. Cumhurbaşkanımızın da kararlı bir şekilde bu ifadeleri kullanmasından dolayı mutluyum. Şirketlerimiz ileriye gidecekse ihracatla gidebilir. Artık ham maddeye yatırım yapmamız gerekiyor. Yaz aylarında 9 liralık dolar kuruyla sattığımız ürünün parasını tahsil ediyoruz, tahsil ettiğimiz gün ham madde fiyatı artmasa bile 1.000 ton sattıysan yerine 500 kilo koyabiliyorsun. İşletme sermayeleri eridi. Dövizle alıp TL ile satmak en büyük sıkıntılardan biri haline geldi.” dedi.
“AMBALAJ MALİYETİ ARTIRMAZ”
Pandemi süreciyle birlikte ambalaj tüketiminde hızlı bir artış yaşandığına vurgu yapan ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, “Aynı dönemde catering tarafında ve otel-restoran ürünlerinin ambalajlarında düşüş yaşandı. 2021 için bu ürünlerin dengeye oturduğu yıl diyebiliriz. Yavaş yavaş turizmin açılıp, yeme içme sektörünün hizmet vermesi sonucunda ambalaj üreten firmaların karlılığında da artış oldu. Pandemi öncesine göre ambalaj sektörüne talep daha da artmış durumda. Ambalaj hijyen sağlıyor. E-ticaret ambalajsız yürümüyor. Bu kapsamda ambalajın, maliyet anlamında bir ürünün yüzde 3 ila 5'ini geçmeyeceğini yeniden hatırlatmakta fayda var.” ifadelerini kullandı.
Saygılarımızla,
Ambalaj Sanayicileri Derneği
Diğer Haberler
Türkiye ambalajın stratejik merkezi oldu, 4 günde 140 ülkeyi ağırladı
Öğrencilerin ambalaj tasarımları yarıştı, kazananlar Türkiye'yi temsil edecek
30. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı Kapılarını Açtı
Ambalaj sektörü dev buluşmaya hazırlanıyor, 130 ülkeden 80 bin kişi İstanbul'da buluşacak
Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı 30. yaşında
Ambalaj sektörü gücünü koruyor, dış ticaret fazlası giderek artıyor
Haberin Devamı
ASD Üyesi 33 Firma Türkiye'nin Devleri Listesinde
Haberin Devamı
AsiaStar 2025 Başvuruları Başladı
Haberin Devamı
Ambalaj Ay Yıldızları 2024 Ödüllü Tasarımlar İçin WorldStar 2026 Başvuruları Başladı
Haberin Devamı
Ambalaj Sektörü İSO 500'e 28 Firma ile Girdi, Satışlar Yüzde 50 Arttı
Haberin Devamı
ASD ve ClimeCo Türkiye Arasında Sürdürülebilirlik Odaklı Stratejik İş Birliği
Haberin Devamı
Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nda 18 finalist belli oldu
Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması 2025 başvuruları başladı
Ambalajda dış ticaret fazlası artıyor, sektör 2025'e daha umutlu bakıyor
Türkiye, en çok ödül kazanan ülke oldu!
Türkiye 'ambalajın yıldızı' oldu, dünyada ilk beşe girdi
Haberin Devamı
Ambalaj Sanayicileri Derneği ile Enerjisa Üretim Markası QuickCarbon Arasında İş Birliği Protokolü İmzalandı
Ambalajda 10 milyar dolar hedefi yakın pazarlarla gelecek
Haberin Devamı
Avrasya Ambalaj Fuarı ziyaretçi rekoru ile kapandı