Ambalajda ‘Daha Hızlı' İhracat Dönemi - Basın Bülteni
İhracatta ilk hedef olarak Avrupa'yı belirleyen Türkiye ambalaj sektörü, henüz ihtiyacının yüzde 10-15'ini karşıladığı Avrupa ülkelerine daha fazla ihracat yapmak istiyor. Bunun için 'daha hızlı' olmak gerektiğini ifade eden Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Avrupa'da oluşturulacak lojistik merkezlerine demir yolu, nehir yolu ve deniz yolu ile ulaşıp, ürünlerimizi bu merkezlerden Avrupa'ya dağıtabiliriz. Eğer bunu başarırsak ihracatımıza etkisini çok hızlı bir şekilde görebiliriz. Çünkü artık sadece fiyat avantajı konuşulmuyor. Kaliteli ürün talebi olan Avrupa, en hızlı şekilde ambalaja ulaşmak istiyor.” dedi. ABD'nin de Türkiye ambalaj sektörü için büyük fırsatlar barındırdığını kaydeden Zeki Sarıbekir, ABD'li yetkililerin Türkiye ambalaj üreticilerini ABD'ye yatırım yapmaya davet ettiğini söyledi.
Dünyada ve Türkiye'de son yıllarda ambalajlı ürünlere olan ilgi her geçen gün artıyor. Gıda ürünleri ambalajlar sayesinde korunuyor, Türkiye'de üretilen ürünlerin dünyanın dört bir noktasına ulaşması için de ambalaja ihtiyaç duyuluyor. Artan ambalaj ihtiyacı rakamlara da yansımış durumda, 2022 yılında 7,5 milyar dolarlık ihracata imza atan ambalaj sektörünün 2023 itibariyle ihracatının 8 - 8,5 milyar dolar seviyesine ulaştığı tahmin ediliyor. Geçen yıl itibariyle yaklaşık 30 milyar dolar büyüklüğe ulaştığı ifade edilen ambalaj sektörünün 2030 hedefi ise 50 milyar dolar büyüklüğe ulaşmak.
20 YILDA 2 KATINA YÜKSELDİ
Türkiye ambalaj sektörünün bu hedeflere ulaşabilmesi için gerekli donanıma ve güce sahip olduğunu dile getiren Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Türkiye ambalaj sanayinin 2022 yılı ihracatı 7,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Katma değerli üretime odaklanarak istikrarlı büyümesini sürdüren Türkiye ambalaj sanayimiz 2023 yılının ilk 6 ayında 3,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek 1 milyar 148 milyon dolar dış ticaret fazlası vermişti. 2023 yılını 8 - 8,5 milyar dolara yakın bir ihracat rakamı ile tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Ambalaj sektörü olarak 2030 yılı ihracat hedefimiz ise 20 milyar dolar.” dedi. Türkiye'de son 20 yılda ambalaj tüketiminin 2 kat arttığını, kişi başı yıllık tüketimin 325 dolara ulaştığını kaydeden Zeki Sarıbekir, “Dünya ortalaması olan 125 doların çok üzerindeyiz. Refah seviyesi ve sanayideki gelişmişliğin bir göstergesi olan kişi başı ambalaj tüketimi ülkemizde hızla artıyor. Ülkemizde kişi başı tüketimimizi 380 dolara çıkartmayı hedefliyoruz. Ülkemizde 490 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz.” ifadelerini kullandı.
SEKTÖRÜN İLK HEDEFİ AVRUPA
Hem yurt içinde hem de yurt dışında büyük hedefleri olan ambalaj sektörünün ihracatının yüzde 65'inin Avrupa'ya olduğunun altını çizen Zeki Sarıbekir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Avrupa sektörümüz için çok önemli bir pazar ve hemen yanı başımızda yer alıyor. 2 günde ulaşamayacağımız herhangi bir Avrupa ülkesi yok.Dünyadan birçok ülke Avrupa ülkelerine ürünlerini satmaya çalışırken, biz coğrafi konumumuz ve kaliteli ürünlerimizle Avrupa'ya çok hızlı bir şekilde varabiliyoruz. Dünyanın ulaşmaya çalıştığı Avrupa'ya daha fazla nasıl ihracat yapabiliriz diye ülke olarak daha fazla çaba göstermemiz gerekiyor. Avrupa ile daha fazla ticaret için çalışırken, Asya - Pasifik, Amerika ve Afrika'yı da göz ardı etmemeliyiz. Ancak ambalaj pazarında henüz Avrupa'nın ihtiyacının yüzde 10-15'ini karşılayabiliyoruz. Yani bu pazarda çok daha iyi noktalara gelebiliriz. İşte bu yüzden ambalaj sektörü olarak ilk hedefimizi Avrupa olarak belirledik.”
HIZLI OLMAK AVANTAJ SAĞLAYACAK
Lojistik konusunun bugün olduğu gibi gelecekte de çok önemli olacağına dikkat çeken Zeki Sarıbekir, “Şu anda ihracatımızın büyük kısmını TIR'lar aracılığıyla kara yolu üzerinden yapıyoruz. Bu noktada çeşitli sorunlar veya yavaşlamalar yaşanabiliyor. Buradaki sorunu aşmanın yolu ise demir yolundan geçiyor. Aynı zamanda nehir yolu ve deniz yolunu da göz ardı etmememiz gerekiyor. İhracatta atlanmaması gereken diğer bir önemli nokta ise lojistik merkezleri. Örneğin Avusturya'nın denize kıyısı yok. Ancak deniz ticaretinden büyük pay alıyorlar. Avusturya, Hırvatistan'dan ve Slovenya'dan liman kiralıyor. Gemiler bu limanlara ürünleri getiriyor. Limana gelen ürünler trenlerle yakınlardaki konteyner bölgelerine götürülüyor. Ürünler buralardan alınarak dağıtılıyor. Türkiye olarak biz de bunu yapabiliriz. Trenlerle, gemilerle Avrupa'ya taşıdığımız ürünlerimizi, Türkiye TIR'ları, Türkiye çekicileri ile Avrupa'nın dört bir yanına dağıtabiliriz. Kaliteli ürünlerimizi ne kadar hızlı ihtiyacın olduğu bölgelere ulaştırabilirsek, o kadar avantajlı hale geliriz. Böylece sınır kapılarında bazı dönemlerde yaşanan 40-50 kilometrelik kuyrukları ve gecikmeleri de yaşamamış oluruz.” diye konuştu.
ABD TÜRKİYE'Yİ YATIRIM İÇİN ÇAĞIRIYOR
Ambalaj sektöründe bazı durumlarda fiyattan daha çok ürünü ne kadar hızlı teslim edileceğinin önem kazandığına vurgu yapan Zeki Sarıbekir, “Çünkü ambalaja ihtiyaç duyan firmalar, ürettiklerini aldıkları ambalaja koyarak gideceği noktaya ulaştırıyor. İşte bu yüzden Çin'den 1 ayda gelecek bir ambalaj yerine, 2 günde ambalajı ulaştırabilecek Türkiye'yi tercih ediyor. Bu konuda Avrupa ile birlikte önemli bir pazar daha var. O da ABD. Dünyanın en büyük ambalaj tüketicisi olan ABD, kendisi için daha fazla imalat yapacak ülkeler arıyor. Bu noktada iki ülke ön plana çıkıyor. Biri Hindistan, diğeri ise Türkiye. ABD, Türkiye ambalaj sektörü için büyük fırsat barındırıyor.” ifadelerini kullandı.
Saygılarımızla,
Ambalaj Sanayicileri Derneği
Diğer Haberler
Türkiye ambalajın stratejik merkezi oldu, 4 günde 140 ülkeyi ağırladı
Öğrencilerin ambalaj tasarımları yarıştı, kazananlar Türkiye'yi temsil edecek
30. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı Kapılarını Açtı
Ambalaj sektörü dev buluşmaya hazırlanıyor, 130 ülkeden 80 bin kişi İstanbul'da buluşacak
Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı 30. yaşında
Ambalaj sektörü gücünü koruyor, dış ticaret fazlası giderek artıyor
Read More
ASD Üyesi 33 Firma Türkiye'nin Devleri Listesinde
Read More
AsiaStar 2025 Başvuruları Başladı
Read More
Ambalaj Ay Yıldızları 2024 Ödüllü Tasarımlar İçin WorldStar 2026 Başvuruları Başladı
Read More
Ambalaj Sektörü İSO 500'e 28 Firma ile Girdi, Satışlar Yüzde 50 Arttı
Read More
ASD ve ClimeCo Türkiye Arasında Sürdürülebilirlik Odaklı Stratejik İş Birliği
Read More
Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nda 18 finalist belli oldu
Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması 2025 başvuruları başladı
Ambalajda dış ticaret fazlası artıyor, sektör 2025'e daha umutlu bakıyor
Türkiye, en çok ödül kazanan ülke oldu!
Türkiye 'ambalajın yıldızı' oldu, dünyada ilk beşe girdi
Read More
Ambalaj Sanayicileri Derneği ile Enerjisa Üretim Markası QuickCarbon Arasında İş Birliği Protokolü İmzalandı
Ambalajda 10 milyar dolar hedefi yakın pazarlarla gelecek
Read More
Avrasya Ambalaj Fuarı ziyaretçi rekoru ile kapandı